Eliminacje „Optifuel Challenge 2015” w Retosie
Pozostałe aktualności
W dniach 10-12 czerwca 2015 r, odbyły się w Retos w Skoczowie lokalne eliminacje Konkursu Optifuel Chalenge 2015, który gości w naszym kraju już po raz siódmy.
Warto zaznaczyć, że oryginalna koncepcja tej rywalizacji wywodzi się z Polski. Pierwszy konkurs rozegrano w 2008 roku, zainteresowanie nie słabnie do dziś, a legendarna formuła matematyczna łącząca średnie zużycie paliwa z prędkością dalej działa doskonale. Warto przypomnieć, że w zabawie zwycięża kierowca, który testową trasę pokona zużywając jak najmniej paliwa uzyskując jednocześnie wysoką średnią prędkość jazdy.
Wszystko z poszanowaniem przepisów Prawa o Ruchu Drogowym. Dzięki temu do uczestników trafia niezwykle ważny przekaz podkreślający główną zasadę szkoły jazdy racjonalnej Renault Trucks: wydajny transport oznacza niskie zużycie paliwa, a jednocześnie sprawną, dynamiczną i bezpieczną jazdę! Wygrywa kierowca, który przywozi do mety kompromis tych dwóch wartości.
W 2015 roku, uczestnicy konkursu poruszają się jednym z trzech identycznych zestawów składających się z ciągnika Renault Trucks T460 (jedenastolitrowy, sześciocylindrowy silnik DTI11 o mocy 460 KM i momencie 2200 Nm) oraz naczepy kurtynowej Wielton. Przewożony ładunek nieznacznie przekracza 22 tony. „Tetka” jest wyposażona w szereg opcji pozwalających wyraźnie obniżać zużycie paliwa. Najważniejszą z nich jest tempomat „SoftCruise” wyposażony w inteligentne wolne koło Optiroll, trzy programy pracy silnika i skrzyni biegów Optidriver, ogranicznik wielkości przyspieszenia oraz asystent ogranicznika prędkości.
Dodatkowo, cały skład porusza się na ogumieniu Michelin X-Line oraz równie lekkich co i efektownie wyglądających obręczach Alcoa. W żyłach silnika od chwili jego narodzin płynie olej Total, a nad obniżeniem oporu aerodynamicznego czuwa spojler dachowy z szybką regulacją (bez konieczności używania narzędzi).
W ciągu trzech dni eliminacji, jazdy konkursowe, które odbywały się na drodze ekspresowej S1 Skoczów-Bielsko Biała, miało okazję odbyć 52 kierowców z firm transportowych regionu Podbeskidzia i Śląska. Kierowcy poza możliwością sprawdzenia swoich umiejętności, mogli także sprawdzić ciężarówki gamy T marki Renault Trucks w realnych warunkach drogowych z załadowanymi naczepami marki Wielton. Przy okazji dla wielu kierowców była to możliwość po raz pierwszy zobaczyć i przetestować całkowicie nowe pojazdy gamy długodystansowej Renault Trucks, które cieszą się coraz większą popularnością wśród firm transportowych i nie tylko.
Po zaciętej rywalizacji zwycięzcą eliminacji OPTIFUEL CHALLENGE 2015 w Skoczowie został kierowca firmy: FHU FONKA z Bielska-Białej, drugie miejsce zajął kierowca firmy TOBI również z Bielska-Białej, a trzecie kierowca RETOS TRANSPORT ze Skoczowa.
Wszystkim serdecznie gratulujemy, a ze zwycięzcą spotkamy się na wrześniowym finale OPTIFUEL CHALLENGE 2015 w Warszawie, gdzie będzie się zmagał ze zwycięzcami pozostałych 10 eliminacji lokalnych konkursu. Zwycięzca polskiego finału pojedzie do Nicei na międzynarodowy finał konkursu w październiku.
Tegoroczny poziom jest bardzo wysoki i wyrównany, co pozwala spodziewać się niezwykle zaciętej i emocjonującej rozgrywki na koniec konkursu. Trzymamy kciuki!
Warto zaznaczyć, że oryginalna koncepcja tej rywalizacji wywodzi się z Polski. Pierwszy konkurs rozegrano w 2008 roku, zainteresowanie nie słabnie do dziś, a legendarna formuła matematyczna łącząca średnie zużycie paliwa z prędkością dalej działa doskonale. Warto przypomnieć, że w zabawie zwycięża kierowca, który testową trasę pokona zużywając jak najmniej paliwa uzyskując jednocześnie wysoką średnią prędkość jazdy.
Wszystko z poszanowaniem przepisów Prawa o Ruchu Drogowym. Dzięki temu do uczestników trafia niezwykle ważny przekaz podkreślający główną zasadę szkoły jazdy racjonalnej Renault Trucks: wydajny transport oznacza niskie zużycie paliwa, a jednocześnie sprawną, dynamiczną i bezpieczną jazdę! Wygrywa kierowca, który przywozi do mety kompromis tych dwóch wartości.
W 2015 roku, uczestnicy konkursu poruszają się jednym z trzech identycznych zestawów składających się z ciągnika Renault Trucks T460 (jedenastolitrowy, sześciocylindrowy silnik DTI11 o mocy 460 KM i momencie 2200 Nm) oraz naczepy kurtynowej Wielton. Przewożony ładunek nieznacznie przekracza 22 tony. „Tetka” jest wyposażona w szereg opcji pozwalających wyraźnie obniżać zużycie paliwa. Najważniejszą z nich jest tempomat „SoftCruise” wyposażony w inteligentne wolne koło Optiroll, trzy programy pracy silnika i skrzyni biegów Optidriver, ogranicznik wielkości przyspieszenia oraz asystent ogranicznika prędkości.
Dodatkowo, cały skład porusza się na ogumieniu Michelin X-Line oraz równie lekkich co i efektownie wyglądających obręczach Alcoa. W żyłach silnika od chwili jego narodzin płynie olej Total, a nad obniżeniem oporu aerodynamicznego czuwa spojler dachowy z szybką regulacją (bez konieczności używania narzędzi).
W ciągu trzech dni eliminacji, jazdy konkursowe, które odbywały się na drodze ekspresowej S1 Skoczów-Bielsko Biała, miało okazję odbyć 52 kierowców z firm transportowych regionu Podbeskidzia i Śląska. Kierowcy poza możliwością sprawdzenia swoich umiejętności, mogli także sprawdzić ciężarówki gamy T marki Renault Trucks w realnych warunkach drogowych z załadowanymi naczepami marki Wielton. Przy okazji dla wielu kierowców była to możliwość po raz pierwszy zobaczyć i przetestować całkowicie nowe pojazdy gamy długodystansowej Renault Trucks, które cieszą się coraz większą popularnością wśród firm transportowych i nie tylko.
Po zaciętej rywalizacji zwycięzcą eliminacji OPTIFUEL CHALLENGE 2015 w Skoczowie został kierowca firmy: FHU FONKA z Bielska-Białej, drugie miejsce zajął kierowca firmy TOBI również z Bielska-Białej, a trzecie kierowca RETOS TRANSPORT ze Skoczowa.
Wszystkim serdecznie gratulujemy, a ze zwycięzcą spotkamy się na wrześniowym finale OPTIFUEL CHALLENGE 2015 w Warszawie, gdzie będzie się zmagał ze zwycięzcami pozostałych 10 eliminacji lokalnych konkursu. Zwycięzca polskiego finału pojedzie do Nicei na międzynarodowy finał konkursu w październiku.
Tegoroczny poziom jest bardzo wysoki i wyrównany, co pozwala spodziewać się niezwykle zaciętej i emocjonującej rozgrywki na koniec konkursu. Trzymamy kciuki!
Dodano: 19 czerwiec 2015